Шини для легкових авто
Легкові автошини які бувають?
Шини для легкових автомобілів повинні забезпечувати:
- максимальну безпеку руху
- комфорт
- мінімальний гальмівний шлях
- точну керованість
- збереження ходових характеристик в різних погодних умовах
такими критеріями керуються шинні виробники при розробці нових моделей шин для легкового автотранспорту, який може експлуатуватися в дуже різних умовах: клімат, якість дорожнього покриття, швидкісний режим, досвідченість водія.
Легкова гума ділиться по сезонності застосування: літню, зимову і всесезонну. Відрізняється типорозмірами в яких закодована ширина і висота профілю, посадковий діаметр обода. По конструкції більшість шин для легковиків радіальні і безкамерні. Радіальна конструкція означає що нитки корду в шарах каркаса не перетинаються, спрямовані від борту до борту. Шина радіальної конструкції виходить більш гнучкою і пружною, здатна нести велике навантаження при меншій кількості шарів корду і загальній масі. Менше нагрівається при терті і велика максимальна швидкість. Безкамерний спосіб герметизації означає можливість встановлення покришки на обід без камери.
Як правильно вибрати шину на свій автомобіль?
В першу чергу при виборі автомобільної гуми необхідно знати типорозмір, який відповідає вашому авто. Це можна з'ясувати:
- у посібнику з експлуатації автомобіля
- з інформаційної наклейці з таблицею допустимих розмірностей шин
- подивитися на боковині вже встановлених автомобільних покришок
Інформаційна наклейка розташовується на люк бензобака, торці дверей водія або кришці бардачка. Так само може містити рекомендації по мінімально допустимому індексу навантаження і індексу швидкості шини.
На боковині покришки інформація про типорозмірі, допустимого навантаження і максимальної швидкості нанесена у такому вигляді: 235/45R17 97V. Розберемо докладніше маркування:
- 235 — номінальна ширина профілю шини при установці на рекомендований обід. Причому це не виміряна ширина по протектору, а відстань між двома максимально віддаленими точками на протилежних сторонах каркаса в розрізі.
- 45 — висота профілю, так звана «серія шини» у відсотках — відношення висоти профілю до ширини. Щоб дізнатися висоту бічної частини гуми в мм: (235 x 45) / 100 = 105,75 мм
- R – позначення радіальної конструкції
- 17 — посадковий діаметр обода в дюймах
- 97 — індекс навантаження, який відповідає максимальному навантаженні 730 кг на 1 шину. Повну таблицю розшифровки індексів навантаження, що таке індекс навантаження шини подивитися тут
- V – індекс швидкості, відповідає максимально допустимої швидкості 240 км/ч. Таблиця відповідності індексів швидкості, що таке індекс швидкості тут
Можна замінити тільки дві шини?
Заміна тільки 2-х автопокришок допускається при дотриманні таких правил:
- однаковий типорозмір всіх 4-х шин*
- всі радіальні шини або діагональні
- ідентичний тип протектора**
- всі шини з однаковим індексом навантаження і швидкості***
*за винятком випадків, коли на предней і задній осі встановлені автовиробником шини різних типорамеров
**не слід змішувати літні+зимові, зимові+літні і т. д. І звичайно великим плюсом до керованості авто буде установка автогуми від одного виробника і моделі.
***Індекс навантаження шини повинен бути не менше рекомендованого. Установка автошин з різним індексом навантаження на передню і задню вісь можлива, але не бажана з-за можливої різниці у вазі шин. Індекс швидкості повинен бути дорівнює або вище рекомендованого. Пару шин з меншим швидкісним рейтингом слід використовувати на передній осі автомобіля.
Для отримання максимальної безпеки рекомендуємо одночасно змінювати всі 4-е шини. Якщо це не вдається дотриматися, то нові шини радимо встановлювати на задню вісь. Передні шини в слідстві руління і гальмування зношуються швидше, але в екстремальних дорожніх ситуаціях задня вісь швидше втрачає контакт з дорогою і авто може піти в занесення. Поведінка передньої осі можна контролювати і повернути авто в керований стан. При заміні однієї шини, нову слід вмонтовувати на задню вісь у пару з покришкою з максимальною залишковою глибиною протектора з решти трьох.
Що означають кольорові мітки на шинах?
При уважному огляді нової шини можна помітити жовті і червоні точки, плями діаметром 10-15мм і кольорові смуги по протектору.
Жовта точка відзначає саме легка зона шини. При монтажі це місце слід поєднати з ніпелем колеса. Таким чином колесо в зборі буде більш збалансованим, знадобиться менше блансировочных вантажів.
Червона точка маркує зону максимальної силової неоднорідності, тобто найжорсткіше місце боковини шини. Служить маркером для поєднання з відповідною міткою на ободі при зборі колеса на автомобільних заводах.
Біла або зелена крапка маркирует самое гибкое место боковины и также используется на автосборочных предприятиях.
Цветные окружные полосы по протектору — цветовая маркировка упрощает складское хранение и служит для идентификации типоразмера, модели шины.
Для покупателя новых шин цветовые метки не несут существенной потребительской информации.